Actualiteit

De Hardenberg Pluimveebeurs, alle sectoren ruim vertegenwoordigd op vernieuwd concept

De Hardenberg Pluimveebeurs, alle sectoren ruim vertegenwoordigd op vernieuwd concept

Vorige week (19-20 maart) had in het Nederlandse Hardenberg de eerste editie van de Dutch Poultry Expo plaats. Deze beurs, specifiek gericht op enkel de pluimveesector, kon bogen op 170 exposanten. Volgens de organisatoren werd de beurs bezocht door ruim 3.600 unieke en doelgerichte bezoekers.

Zowel het concept als de opzet waren vernieuwend. Bij aankomst ontvingen alle bezoekers een grote badge met naam en sector of bedrijf wat contacten en bekendheid vergemakkelijkte. Met deze “smartbadge” kon men de exposantenstands scannen waarin men geïnteresseerd was en waarover men meer informatie willen ontvangen. Na het beursbezoek ontvingen de deelnemers een e-mail met daarin alle informatie van de exposanten die ze gescand hebben.

De beursvloer was aangenaam ingericht door de verlichting, met passende achtergrondmuziek en een marktplein waar gratis foodstands en drinks voorhanden waren voor alle bezoekers. Quasi doorlopend waren er presentaties, fora of getuigenissen in het Pluimveeweb theater, het Expo theater of het ‘Iglo-kennistheater’. Verder waren bedrijven die een innovatie aangekondigd hadden duidelijk aangegeven net zo voor de themaroute duurzaamheid.

Meer info en o.a. voorstelling van de innovaties kunt u vinden in ons april nummer van Pluimvee.

Tekst: Eigen verslaggeving

Te vinden in: Leghennen , Braadkippen , Moederdieren - Broeierij