Actualiteit

VLAM richt pijlen op Japan, Hong Kong en Vietnam voor pluimveevlees

VLAM richt pijlen op Japan, Hong Kong en Vietnam voor pluimveevlees

Het door het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) ingediende EU-programma voor pluimveevlees met doelmarkten in Japan, Hong Kong en Vietnam werd goedgekeurd. Dit omvat een subsidie van 711.562 EUR die VLAM zal aanwenden om het imago van het Europees en Belgisch pluimveevlees in de vooropgestelde landen, door middel van imagocampagnes en events, te boosten.

VLAM heeft 10,87 miljoen EUR aan subsidie beet

Elk jaar zet VLAM zich in om, in overleg met de adviserende sectorgroepen, projectaanvragen te doen bij de EU voor cofinanciering. Alle 9 ingediende dossiers werden goedgekeurd, één dossier werd op de reservelijst geplaatst. Dankzij de goedkeuring van de ingediende EU-projecten krijgt VLAM 10,87 miljoen EUR aan subsidie waarmee het hun promotie ruimer en diepgaander kan voeren. De nieuwe projecten starten op 1 januari 2020 en hebben een looptijd van 3 jaar. VLAM kan voor deze projecten rekenen op 80 % financiering door de EU en zet hiernaast 20 % vanuit de promotiefondsen in.

Subsidie voor promotie van pluimveevlees in Japan, Hong Kong en Vietnam

Voor de pluimveesector werd het ingediende EU-programma voor pluimveevlees met doelmarkten in Japan, Hong Kong en Vietnam goedgekeurd. Dit omvat een subsidie van 711.562 EUR die VLAM zal aanwenden om het imago van het Europees en Belgisch pluimveevlees, door middel van imagocampagnes en events, te boosten. Tijdens deze campagnes en events wordt er voornamelijk gefocust op importeurs en groothandelaren. Daarnaast worden ook detailhandelaren en foodservicebedrijven benaderd.

Tekst: Eigen verslaggeving – Bron: Persbericht VLAM

Te vinden in: Alle categorieën , Braadkippen